.: Witamy na stronie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych w Poznaniu .:

Ratujmy Stare Bimby!

W 2005 roku rozpoczęliśmy zbiórkę publiczną pod hasłem "Ratujmy stare bimby!". Celem kwesty jest pozyskanie środków na remont zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej Poznania. Środki finansowe, które zbieramy podczas przejazdów okolicznościowych zabytkowymi pojazdami, są podliczane podczas corocznych rozliczeń oraz gromadzone na specjalnym koncie. Równolegle poszukujemy sponsorów mogących wspomóc naszą kwestę.

Staraniami członków stowarzyszenia, złożyliśmy również wniosek o dofinansowanie remontu zabytkowych bimb w ramach funduszy europejskich.

ZAPRASZAMY DO KWESTY DO PUSZEK ORAZ NA RACHUNEK BANKOWY:
43 1240 6582 1111 0010 2479 7709
W tytule: RATUJMY STARE BIMBY!

Puszki pojawiają się w tramwajach przy okazji najróżniejszych imprez – do zbierania pieniędzy uprawnieni są wyłącznie umundurowani członkowie KMPS.





Co pozostało z tamtych lat?

Stocznia Północna N
2024
Rok produkcji: 1951


Wagon N 2024 (ex 629, exex 178) został wyprodukowany w 1951 roku w gdańskiej Stoczni Północnej. Tak jak inne wozy generacji N, na przełomie lat 60-tych i 70-tych przeszedł modernizację polegającą na przebudowie na jednostronny, lecz - co ciekawe - pozostawiono stanowiska motorniczego na obu końcach wagonu, w celu jego eksploatacji w ruchu wahadłowym, podczas remontów torowisk. W takim stanie przetrwał do końca eksploatacji wozów generacji N w Poznaniu, czyli do 31.12.1992 roku. 01.01.1993. został przeznaczony na wagon gospodarczy (otrzymał numer 2024) - do holowania uszkodzonych składów oraz przewozu różnego rodzaju materiałów. W 2004 roku został on wyłączony z eksploatacji. Obecnie oczekuje na remont na terenie zajezdni Madalińskiego.

Fuchs/Heidelberg KSW
158
Rok produkcji: 1944


Wagony typu KSW (Kriegsstrassenbahnwagen - Wojenny Wagon Tramwajowy) dostarczone zostały do Poznania w roku 1944. Prosta konstrukcja umożliwiała bezproblemową eksploatację także w okresie wojennych niedoborów części zamiennych, a szerokie jednoskrzydłowe drzwi umieszczone po obu stronach pudła ułatwiały szybką ewakuację pasażerów w momencie bombardowania. Ostatni zachowany wagon typu H o numerze 158 (ex 2033) czeka obecnie na remont, stojąc wraz z innymi zachowanymi wagonami na zajezdni Madalińskiego.



Wismar S2D
423
Rok produkcji: 1930


Zniszczenia drugiej wojny światowej sprawiły, że miasto Poznań nie dysponowało odpowiednią do potrzeb ilością taboru tramwajowego. Po wojnie podjęto decyzję o zakupie używanych wagonów ze Szczecina. Wśród 30 zakupionych wozów znalazły się m.in. wagony doczepne z wejściem pośrodku produkowane w fabrykach w Wismarze i Niesky. Wagon 423 (o szczecińskim numerze 502) odnaleziony został na działce w Suchym Lesie. Obecnie oczekuje remontu.



Jak wesprzeć kwestę?

Klub Miłośników Pojazdów Szynowych
ul. Głogowska 131/133
60-244 Poznań


Zachęcamy do wspierania kwesty podczas imprez organizowanych przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych w Poznaniu.

Dokonywać można także wpłat bezpośrednio na wyodrębniony rachunek bankowy:
43 1240 6582 1111 0010 2479 7709

Zapraszamy!!!

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM ZA DOTYCHCZASOWE WSPARCIE!

Klub Miłośników Pojazdów Szynowych
Wszelkie prawa zastrzeżone, Poznań 2022
Podążaj za nami