Wagon silnikowy N o numerze taborowym 178, został wyprodukowany w gdańskiej Stoczni Północnej. W tym samym roku został przekazany do Poznania i otrzymał numer taborowy 178. Na przełomie lat 60- tych i 70-tych XX wieku przeszedł remont połączony z przebudową na jednostronny – drzwi pozostawiono na jednym boku, jednak przerobione na dwudzielne rozsuwane, napędzane przezwojonym elektrycznym silnikiem z ręcznej wiertarki.
Pozostał jednak dwukierunkowy, tzn. stanowiska sterownicze zachowano na obydwu końcach wagonu. Takie rozwiązanie pozwoliło na wykorzystywanie tramwaju w ruchu wahadłowym po jednym torze, zarówno pojedynczo jak i w zestawieniu trzywagonowym, w którym w jednym kierunku jechał jako ostatni, a w drodze powrotnej jako pierwszy z możliwością sterowania z „tylnego pulpitu”, drzwi miał wtedy z lewej strony.
Od roku 1993, po wycofaniu z ruchu liniowego służył jako holownik o numerze taborowym 2024 w zajezdni tramwajowej przy ulicy Gajowej.
Tramwaj wymaga odbudowy z odtworzeniem stanu zgodnego z czasów produkcji. Remontowi podlega stalowa konstrukcja pudła wraz z wózkami oraz odtworzenie wnętrza wagonu wykończonego drewnem. Należy odtworzyć we właściwych miejscach wszystkie cztery otwory drzwiowe oraz płaty drzwi wraz z prowadnicami i zamkami, wykrój okien, świetliki tablic kierunkowych.
Należy zainstalować oświetlenie zewnętrzne zasilane z wysokiego napięcia (żarówki łączone szeregowo) – okrągłe reflektory i światła pozycyjne, kierunkowskazy boczne nie migowe oraz dzwonki mechaniczne, wycieraczki szyb czołowych o napędzie ręcznym oraz pantograf nożycowy starego typu. Tramwaj będzie dwukierunkowy i dwustronny.
W 2008 roku, wagon został wpisany do ewidencji zabytków ruchomych. Znajduje się w hali zajezdni tramwajowej przy ulicy Madalińskiego i jest własnością Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Sp. z o.o.
Przeprowadzenie renowacji i odbudowy zabytkowego tramwaju typu N pozwoli na ponowne przywrócenie go do ruchu na poznańskich torowiskach. Stanowić będzie „żywy eksponat muzealny” przypominający historię poznańskich tramwajów.
Wyremontowany tramwaj będzie dostępny dla ogółu społeczeństwa – korzystanie i zwiedzanie możliwe będzie podczas licznych imprez otwartych organizowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. przy współudziale stowarzyszenia Klub Miłośników Pojazdów Szynowych oraz w formie uczestnictwa w przejazdach turystycznych i wycieczkach tematycznych. Jednocześnie tramwaj byłyby świetnym uzupełnieniem szeregu wydarzeń miejskich, uroczystości oraz rocznic historycznych związanych z komunikacją miejską w Poznaniu. Byłby atrakcją weekendowych kursów linii turystycznych nr 0 jeżdżącej w okresie od maja do września.
Na pokładzie wyremontowanego tramwaju obsługę pełnić będą konduktorzy w historycznych mundurach – członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych. Stowarzyszenie od szeregu lat organizuje liczne imprezy komunikacyjne przyciągające mieszkańców Poznania, a także pasjonatów historii komunikacji miejskiej z innych miast Polski i Europy. Imprezy takie jak: „Katarzynka" (święto patronki tramwajarzy Św. Katarzyny), czy "Świąteczna Bimba", na stałe wpisały się już w kalendarz wydarzeń kulturalnych Poznania.